Szolgáltatás kiesés és közterületi munka megjelenítő (FŐTÁV)
2013. 7. 1.

A szolgáltatás kiesés és közterületi munka megjelenítő rendszer egyik üzleti célja, hogy a FŐTÁV ügyfelei számára a hivatalos honlapján közvetlen információt nyújtson a várható és aktuális kiesésekről, ezáltal munkaidőt takarít meg az ügyfélszolgálat számára. A rendszer automatikusan, de kontrollálható módon emeli át a közterületi munkákat olyan forrásokból, mint a MIRTUSZ munkairányítási rendszer. A szolgáltatásból kieső ügyfelek csoportját a HŐTÉR hálózat-nyilvántartó rendszer számolja ki, és ezeket az adatokat is automatikusan továbbítja a Megjelenítő számára. A rendszer üzemeltetője összerendeli a kiesési információkat a munkákkal, illetve módosíthatja vagy többlet információkkal láthatja el a megfelelő adatmezőket, majd nyilvánossá teszi az eseményt. Ezek után az ügyfelek egy, a Főtáv hivatalos honlapjába ágyazott, Google Maps térképen kapnak információt a munkák időtartamáról és az érintett épületek helyéről. A kiesett épületek sárga (ha tervezett) vagy piros (ha aktuális) keretben jelennek meg a térképen, így az ügyfél könnyen beazonosíthatja, hogy őt érinti-e a szolgáltatás zavar. A munka illetve az épület ikonjára kattintva jelenik meg az adott objektum adatlapja, melyek a legfontosabb adatokat tartalmazzák.

A rendszer további funkciója, hogy eseménynaplóként is szolgál a Főtáv munkatársai számára, így minden eseményt ezen keresztül rögzítenek, illetve rendelnek össze a kiesett ügyfelek halmazával, mely akár nyilvánosan megjelenítésre kerül, vagy csak belső használatra szolgál, például jelentéskészítés, statisztika.

A rendszer jelenleg fejlesztés alatt áll, mely rövidesen elérhető lesz a FŐTÁV ügyfelei számára.